Beans / visual identity

Huisstijl / rebranding

In 2017 werd Beans Mechelen overgenomen door Pia Indigne. Studio Spam mocht voor een nieuwe huisstijl en interieur zorgen. 

Bij een nieuwe huisstijl hoort uiteraard een nieuw logo. Voor de rebranding van Beans werd er gekozen voor gezelligheid. Zowel vormgeving als interieur moesten iets nostalgisch en tegelijkertijd hedendaags uitstralen. Het logo bestaat uit een embleem en woordmerk.

Het embleem, de B met kleine koffiebonen als tekstdecoratie, wordt als stempel op verpakkingen, etalages en muren gebruikt. Het woordmerk en de baseline ‘Grab life by the beans” contrasteren in een hedendaags lettertype. Deze typografie keert ook terug op de muren van het interieur.

De vormgeving is monochroom kleur gegeven met zowel beelden als tekst in een kenmerkend oranje, dat ook in het interieur werd verwerkt. Terugkerende beelden in de huisstijl zijn oude archiefbeelden van koffieplanten, opnieuw teruglinkend naar het groen in het interieur.